Bogor 21-6-2015 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu Bogor 21-6-2015 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu

Bogor 21-6-2015

Door: Ben en Resi

Blijf op de hoogte en volg Ben en Resi

21 Juni 2015 | Indonesië, Bogor

Dag 2. Na een goede nacht 8 uur opgestaan en om 9.15 aan het ontbijt. Ben genieten van de rijst en Resi een soort rozijnenbroodje banaantje en sapje.
Om 10.00 stipt opgehaald door Hans (even correctie hij heet geen Harry) en Data. Eerst rondgereden in Jakarta en bij het Merdeka plein gestopt voot foto's. En inderdaad Lenie in dit deel heb je mooie huizen. Daarna doorgereden naar de wijk Menteng om het huis van Opa Joseph te zoeken. Was even moeilijk maar kwam omdat ze aan het verbouwen zijn en het was afgesloten. We dachten nou ja jammer maar toevallig kwam er een bouwer met de scooter en Hans legde uit waarvoor we kwamen en sesam open u deplaat ging opzij en we mochten foto's maken. Alle mannen stopte met werken nieuwsgierig naar het verhaal en maar lachen. Was toch heel bijzonder!
Daarna zijn we richting Bogor gereden. Best wel een stukkie rijden. De tijd die je nodig hebt om van a naar b te komen hebben we best onderschat.
In Bogor zijn we rond 12.00 eerst wat gaan eten en drinken bij een leuk restaurant met uitzicht op de kampong en de stad. Het eten was heerlijk en Ben zijn hartje ging open!
Na het eten zijn we door Hans meegenomen voor een wandeling door de kampong. Oef wat je daar ziet, wat kunnen wij dan zeuren. Allemaal hele vriendelijke mensen en de kinderen vonden het geweldig en riepen maar mister mister, bleek dat ze op de foto wilde. Ook een foto mogen maken van zo'n klein huisje, kleedje op de vloer en slapen maar en maar lachen.
Bij deze kampong was ook een islamitische begraafplaats, heel apart heel sober. Hier is zo wie zo het grootste gedeelte islam, ook Hans en Data dus voor hun niets eten en drinken van 6 tot 6. Moeten we wel aan wennen. Wij wel hun niet maar ze zijn het gewend zeggen ze.
Na de Kampong zijn we nog een kleine wandeling in een andere wijk gaan maken en bij een huis geweest waar ze al 3 generaties Wajangpoppen maken, werden ontvangen met thee en vers gemaakte pisang goreng.Hierna nog een stukje gewandeld en uitleg van de bomen gehad. Kruidnagel, jack fruit en zelfs koffie, gewoon bij een woonhuis in de tuin, iets anders dan violen en petunias. Onderhand was het alweer 3 uur dus voorstel van Hans lekker naar het hotel en relax en morgenochtend de botanische tuinen. Vonden we een goed plan. Om half 5 in onze kamer en wow wat mooi. Heerlijk balkon erbij en weer van die vriendelijke mensen.
Onze airco lekte behoorlijk en binnen 5 minuten een jongen om te dweilen en iemand voor het maken van de airco. Super service.
Tot een uur of 7 lekker op balkon gezeten en naar de imams geluisterd. Tjonge jonge leek wel een wedstrijd wie het hardts de gebeden konden verkondigen. Tussendoor liepen er een stel jongetjes met een soort geweren te schieten op vogeltjes. Of het echt was vraag ik mij af want het klonk als een klapper pistooltje. Hihi
Vanavond heerlijk gegeten bij Lemongrass aan de overkant. Moesten 2 superdrukke wegen oversteken en ik dacht net gaat mij mooi niet lukken. Komt er een jongen van het hotel met een rode lamp. Zwaait ermee in de lucht en hoppa iedereen gas terug en oversteken maar. Terug stond hij al te wachten om ons weer veilig ter te brengen.
Nou lieverds het was een mooie indrukwekkende en verassende dag ik ga ermij stoppen. Morgen 6 uur op voor weer een bijzondere dag.
Bedankt voor de lieve berichtjes en lieve groeten van ons.
Selamat tidur Ben en Resi

• 21 Juni 2015 - 20:12

Saskia:

Hi Ben & Resi, gaaf om jullie ervaringen te lezen, botanische tuinen zijn echt onwijs mooi!! Dat wordt wederom een dag genieten!! Xxx

• 21 Juni 2015 - 23:40

Sjaan:

Leuk dit verslag. We kunnen mooi meegenieten. Veel plezier morgen. Liefs Sjaan

• 22 Juni 2015 - 00:47

Claudia:

Wow!!! Ik geniet met jullie mee. Wat een verhaal. Tussen de meldingen door op mijn werk dit verhaal gelezen. Tranen in mijn ogen. Het uitdelen van meldingen ging me toch echt wat moeilijker af

• 22 Juni 2015 - 07:28

Jeffrey En Leni Kollmann:

Mooi om te lezen dat jullie er zo van genieten, er vooral mee door gaan. De botanische tuinen zijn hel erg mooi, vergeet je fototoestel maar niet ;)

• 22 Juni 2015 - 15:39

Mama:

Hallo lieverds wat leuk die berichten het is net of ik er bij ben en dat jullie zo genieten dan geniet ik mee ik zie alles weer voor me hier is alles goed soraya zit bij me koffie te drinken.

ģroetjes en dikke kus voor jullie twee.