Bandung 22-6-2015 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu Bandung 22-6-2015 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu

Bandung 22-6-2015

Door: Ben en Resi

Blijf op de hoogte en volg Ben en Resi

23 Juni 2015 | Indonesië, Bogor

Hallo allemaal hier poging nr. 3 van ons verslag van gister. Tot 2 keer toe verhaal en met opslaan alles weg.
Gisterochtend om 6 uur opgestaan en om 7 uur ontbijt op balkon omdat de eetzaal vroeg dicht ging ivm Ramadan. Stipt om 8 uur opgehaald en naar de Botanische tuinen gereden. Daar hebben wij een rondleiding gehad van ong.1,5 uur door een zeer vriendelijk meisje. HHelaas mama ook voor ons geen orchideeën, wel prachtige bomen en bloemen. Ook een vliegende hond gezien waar wij op gepaste afstand foto's van hebben gemaakt. Haha
Hierna snel het busje in voor een lange rit naar Bandung. We zijn via de Puncak pas gereden en hebben ook een theeplantage bezocht. De pluksters waren erg blij en wilden graag op de foto voor geld. Een mooie omgeving en een fantastisch uitzicht. Na een wandeling door de theeplantage zijn we verder gereden en gestopt in Cipanas. Hans had onthouden dat wij kleine locale tentjes wel leuk vonden dus zijn we gestopt langs de kant van de weg waar een soort "horecaplein " was. Lees asbest golfplaten en doeken als muren. Binnen stonden bamboebedden met een groezelig kleed erop en daar op zaten 3 mannen te drinken en kretek te roken. Het leek wel een opiumkit. Haha. Wij werden door een zeer lieve dame uitgenodigd om plaats te nemen op een van de bamboebedden en kregen een overheerlijke kopi tubruk. De mannen vonden het wel wat die Belanda's en Han moest uitleggen wie we waren. We werden met een allermooiste glimlach goedgekeurd.
Na de koffie hebben we nog even gewandeld om daarna snel door te gaan naar Bandung. In Bandung hebben we bij een ander klein restaurantje heerlijk gado gado gegeten.
Al met al half 6 in het hotel. Wow wat een luxe! Alles glimt en blinkt en als je
De neiging hebt om naar een deur te lopen komt er iemand om hem open te doen. Raar gevoel hoor. 'Savonds hebben we een beetje in de buurt gewandeld en bij de poolbar koffie wezen drinke.
Nou lieverds ik stop ermee, ik ga slapen morgen half 6 ontbijten en daarna met de trein naar Yogyakarta.
Morgen probeer ik verslag van vandaag en morgen te doen.
Bedankt voor de lieve berichtjes en (voor wie dat wil ) een dikke kus
Ben en Resi

• 23 Juni 2015 - 18:08

Claudje:

Ben en Resi en de reis vol verrassingen. Hahah. Heerlijk!!! Gniet maar lekker.
    Dikke kus van ons

• 23 Juni 2015 - 20:51

MIRANDA:

Het zal best vermoeiend zijn maar dat zie je ook wel wat.
    Geniet er maar van en maak mooie foto's.
    have fun xx miranda