Malang 28-6-2015 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu Malang 28-6-2015 - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu

Malang 28-6-2015

Door: Ben en Resi

Blijf op de hoogte en volg Ben en Resi

28 Juni 2015 | Indonesië, Malang

Selamat malan,
We zijn alweer in Malang. Nog 1 stop in Surabaya en dan zitten er alweer 10 dagen op. De tijd gaat snel als je zoveel onderweg bent.
Gister om 8.00 afgehaald door onze trouwe gids en chauffeur. In Solo zijn we naar de plaatselijke Pasar geweest. Wat je daar ziet en ruikt. Heel fijn als je misselijk bent. Hihi. Het ergste vonden we toch wel de oude dametjes met grote manden op hun rug waarmee ze voor een paar rupiah de boodschappen voor je sjouwen . Echt zielig. Daarna nog even bij een kruidenmeneer een praatje gemaakt en weer naar de auto voor de lange rit naar Malang. Erg vermoeiend met de slechte weg. Hele stukken kun je maar 45 km rijden. Onderweg gestopt bij een Sawa om te kijken naar de rijstoogst. Je kijkt 's-avonds heel anders naar je bordje rijst. Wat is dat hard werken. Daarna weer snel (nou ja snel) door en een paar uur gereden door het meest prachtige landschap. Ongeveer 2 uur voor Malang had Hans een verrassing voor ons. Een fantastisch mooie waterval. Wat was het daar prachtig zeg. We hebben daar ong. een half uur alleen maar zitten genieten en de plaatselijke boeren kwamen ook even kijken naar die Belanda's. Helemaal blij dat je een foto van ze maakt en even zwaait.
Om ong. half 7 waren we in het hotel en totaal gesloopt. Snel wat gaan eten en om half 10 ging bij Rees het kaarsje uit en volgde een uurtje later.
Vanaf vandaag wordt het wat rustiger.
Vanmorgen wel om 7 uur wakker en lekker relax op balkon gezeten. Wat een luxe!
Om 11 uur opgehaald en naar een wijk geweest waar nog veel oude Nederlandse huizen staat. Het leek het Gooi wel.
We hebben ook een monument en graf bezocht van 35 studenten die omgekomen zijn tijdens de politionele acties. Ook een militair museum en daarna naar de vogelmarkt. Wat je daar dan ook weer ziet. Vogels, konijnen maar ook kittens puppy's, aapjes uilen zo zielig.
Onderhand was het alweer een uurtje of 2 en zijn we koffie gaan drinken bij Toko Oen en om half 3 weer in het hotel waar gewoon niets hebben gedaan. Beetje tukken lezen .
Morgen worden we om 12 uur gehaald om naar Surabaya te rijden. Dus we kunnen rustig aan doen. Lekker hoor.
Nou lieverds weer bedankt voor de lieve berichtjes. Is altijd leuk om te lezen.
Dikke kus van ons. Xxx

• 28 Juni 2015 - 18:24

Claudje:

Veel plezier!!!!

• 29 Juni 2015 - 07:53

Soraya:

Ooo whauw wat weer een prachtig verhaal .echt genieten als we dit lezen.
    En al die foto's.al die lieve mensen. Nou lieverds veel plezier in surabaya.

Dikke kus
    Soraya en co