Solo 26-6-2015 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu Solo 26-6-2015 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu

Solo 26-6-2015

Door: Ben en Resi

Blijf op de hoogte en volg Ben en Resi

26 Juni 2015 | Indonesië, Bandung

Hallo allemaal heeft even geduurd maar wifi is behoorlijk slecht. Nu in het Lor Inn in Solo en weer geen wifi maar ik mag de computer van de manager gebruiken.
Vanaf het laatste verslag een hoop gezien. Het eerste wat we bezocht hebben in Bandoeng is Chimahi, de geboorteplaats van Opa Kootje. Alles hing weer van toevalligheid aan elkaar. Eerst vragen bij het ziekenhuis, de militaire bewaking erbij even bellen met een vriend maar niemand wist het precies maar wel ongeveer. Buiten stond een oude man en daar even aan gevraagd tuurlijk kende hij de plaats waar de KNIL zat. Wij hebben een hele tijd rondgelopen en het was zeer indrukwekkend zeker voor Ben. We weten zeker dat we op de goede plaats waren.
Hierna naar de Bragastraat geweest en daar wat gelopen en gegeten. Gevraagd in het restaurant de straat waar Oma Groningen heeft gewoond, o we konden wel even via de keuken wat daarachter was de straat. Helaas niet meer het huis van toen (kan ook niet anders na zoveel jaar) er was nu een klein restaurant maar wel leuk om te vinden.
Al met al weer half 5 en terug naar het hotel.
's-Avonds nog een keer naar de Bragastraat om te wandelen en te eten.
De volgende dag moesten we op 7.20 de trein hebben naar Yogyakarta. Pff 4 uur op . De treinreis was heel mooi maar heel vermoeiend, wel gestopt onderweg maar we mochten er niet uit. Om half 4 in Yogya aangekomen en daar werden we weer keurig opgewacht door Hans en Data.
We zijn een beetje de tijdlijn kwijt, maar we hebben natuurlijk de Borobudur gezien, heel moo en indrukwekend en we zijn ook naar een zilversmid geweest, een sigarenfabriekje (alles wordt daar met de hand gemaakt). Ook naar een voorstelling van Brama en Shinta. Hele mooie dansers maar verschrikkelijke muziek. Vandaag naar een atelier geweest waar ze leren wajangpoppen maken, wat een hoop werk zeg en ook naar de Prapanham tempel. Deze vonden we mooier dan de Borobudur.
Ook vandaag de beroemde Luwak koffie gedronken. Super koffie.
Jullie zien het het is hier hard werken, haha. De temperatuur is goed uit te houden. De mensen zijn heel arm maar o zo vriendelijk. O ja vandaag ook zo'n 3 kwartier in een Bechah gezeten. Hilarisch natuurlijk 4 man nodig om Rees erin te heisen. Wat hebben we gelachten.
Nou lieverds dit was het wel weer, vanavond weer op tijd naar bed wat morgen weer om 6 uur op voor een rit van een dag naar Malang.

Lieve groeten en een dikke kus Ben en Resi

• 26 Juni 2015 - 17:10

Leni:

Is weer een mooi verslag, en reizen is best vermoeiend, vooral als je veel wilt zien. Wij vonden de Prapanham ook mooier dan de Borobudur de sfeer vonden we daar prettiger. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

• 26 Juni 2015 - 17:45

Daffie:

Dikke knuffel van ons allemaal!

• 26 Juni 2015 - 19:10

Anja:

Hallo Ben en Resi

Gelukkig vandaag weer een leuk verslag van jullie reis, heb het gemist de afgelopen dagen. maar gelukkig nu weer helemaal bij.
    Fijn dat jullie naar de plek zijn geweest waar Ben zijn voorouders vandaan komen, dat wilde hij graag.
    Geniet lekker

Groetjes Anja X

• 26 Juni 2015 - 23:01

Claudje:

Heerlijk!!!!!

Blij jullie hier even voorbij te zien komen. Het is ineens stil. Maar dat komt later wel. Geniet lekker verder.

Dikke kus luv u

• 26 Juni 2015 - 23:49

Sjaan:

Hallo Ben en Resi,
    Fijn om weer wat te horen en dat alles goed met jullie gaat. Ben hartstikke benieuwd naar de fotos
    Dikke kus van je zus

• 27 Juni 2015 - 09:10

Soraya :

Wat een heerlijk verhaal en wat fijn dat alles gaat zoals jullie dachten.
    Heel veel plezier verder nog en geniet van deze mooie reis.

Dikke kus
    Soraya