Eindelijk aangekomen - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu Eindelijk aangekomen - Reisverslag uit Chattanooga, Verenigde Staten van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu

Eindelijk aangekomen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Resi

15 Mei 2007 | Verenigde Staten, Chattanooga

Nou daar zijn we dan weer. Eindelijk na een rit van 5 uur ! aangekomen in Chattanooga. Maar jij dat krijg je als je niet naar Jan Doets luistert en ook eerst weer naar Wal Mart gaat voor topjes. Denk je bijdehand te wezen en de miep in te schakelen voor de snelste route over de Highway duurt het 5 uur. Nou er lekker voor gaan zitten en rijden maar. We zijn dus van Mississipi naar Alabama naar Tennessee gereden. Om ca. 11 uur van start en met 1 langere stop (ca. 1/2 uur) en 1 korte stop om 17.30 aangekomen blijkt vanavond ook nog eens dat het hier een uur later is. (Mountain time). Nou ja de rit was prachtig we hebben het landschap zien veranderen van moerassig naar vlaktes met bomen en nu dus bergen. Wat een natuur hier en alles zo groen fantastisch.
Zitten nu in het Holliday Inn Choo Choo en het is helemaal geweldig. Oud stationsgebouw met grote hal en receptie. Treinwagons, een grote tuin met feestverlichting. teveel om op te noemen. Alleen bij het hotel kun je je al 2 dagen vermaken. Vanavond gegeten in het stationsgebouw. Een heerlijk avond, een goede steak gegeten met salade bar om je vingers bij af te lekken en ook nog eens entertainment van de serveersters en obers. Hardstikke goede muziek van Aretha Franklin, R. Kelly tot Lionel Richie, Geweldig.
Op een gegeven moment werd er aan ons gevraagd door 3 mensen of we ze soms achtervolgde. Bleek dat ze uit Nederland kwamen en ons vanmorgen bij het ontbijt in Tupelo hadden gezien. Ze zijn ook met Jan Doets. Doen de reis iets anders maar een groot deel komen we op de zelfde plaatsen. Hardstikke leuk zo even ervaringen uitwisselen. We zeiden van de week al tegen elkaar het lijkt wel of we de enige hollanders zijn en kijk gister een stel uit Haarlem ontmoet die op doorreis waren en vandaag weer. Nou leuk toch.
Morgenochtend gaan we weer vroeg starten. We beginnen met een trip met de trein van de incline rail. Deze gaat steil 100 ft omhoog en vandaar kun je over de bergen heen kijken. Ben benieuwd, heb nu al buikpijn. Daarna rijden we richting Gatlinburg naar de Smokey Mountains, is ca. 152 mile en vergeleken met vandaag peanuts. Kregen een tip om naar Cherokee te gaan waar een indanen reservaat is met een echt authentiek dorp, dus zo maar even op de kaart kijken of het haalbaar is. één voordeel een Gatlinburg slapen we 2 nachten dus hebben wat meer tijd om rond te kijken.
Het weer is trouwens nog steeds fantastisch, hier is het trouwens minder klam warm als zuidelijker dus dat is ook wel prettig.
En Jef Ben begint best goed te rijden hier op de snelwegen hoor, hij durft al met zonder voeten (cruisecontrol) hahaha
Soraya we zijn nu meer in het gebied van de Country hoor.
Claudje we kunnen hier echt geen GTST kijken en Elma ook geen ATWT. Eigenlijk zitten we maar een beetje te sappen. Want je wordt hier gek van de reclame en de series.
Nou luitjes tot zover maar weer onze belevenissen.
Iedere weer een dikke kus en heel veel liefs van ons.
Soraya en Claudje willen jullie Oma en Opa een extra dikke kus geven en voor jullie ook natuurlijk.
DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 16 Mei 2007 - 06:34

Saskia:

Wat ontzettend leuk om te lezen, al die verhalen! We krijgen er een heel goed beeld bij! Ook de foto's (bedankt Claudia) zijn prachtig!! Jullie heb de reis van je leven!!
    Geniet met volle teugen en kom heelhuids weer thuis!!

• 16 Mei 2007 - 12:27

Claudje:

Ik vind het wel grappig dat jullie mensen meerdere malen tegen komen. OOk wel lekker om weer eens een goed nl gesprek te voeren. Dat indianen dorp lijkt me inderdaad leuk om te zien. Hoop dat het lukt. Die trein. Hmmm nou ik zou er ook buikpijn van krijgen. Gelukkig hoef je het niet met de auto te doen. Papa aan de cruisecontrol. Heerlijk om te horen dat ie zich zekerder voelt. Cruisecontrol is er volgens mij zo vanaf. Tenminste in de auto van mor wel. Zo te horen beginnen jullie aardig moe te worden. Probeer af en toe wat langer te slapen. Misschien als jullie 2dgn ergens zitten. Nou lieverds een hele dikke kus terug. En we bregen hem ook over aan opa en oma. Pap ik heb opa kootje van de week geprobeerd te bellen maar kreeg hem niet te pakken. Ga het zo nog een keer proberen.

Dikke kus tot gauw

• 16 Mei 2007 - 18:05

Soraya:

wat leuk dat jullie niet de enigste hollanders zijn wat leuk dt jullie nu bij de country stad zijn en pap hoe vindt je het zal opa en oma een dikke kus geven en tot horens dikke kus terug van ons allemaal

• 16 Mei 2007 - 18:22

Opa En Oma :

dikke kus terug en voorzichtig tot het laatste moment

xxxxx
    papa en mama

• 16 Mei 2007 - 18:28

Sjaan En Co:

Hallo Ben en Resi, Wij vinden het heerlijk jullie verhalen te lezen. Probeer ook iedere keer op Internet de plaatsjes/foto's te zoeken waar jullie zijn. Van dit hotel heb ik ook photos gezien op Virtualtourist.com. Gaaf dat oude treinstation. Joh 100ft is maar 33 meter valt best wel mee. Hier ist het morgen weer hemelvaart en raad is het regent. Fijn he Wij denken aan jullie en we genieten mee. veel plezier en see you later Alligator. Time flies when you have fun so take your time

• 16 Mei 2007 - 19:19

Elma:

lijkt me ongelooflijk gaaf hoor t indianenreservaat even proeven hoe t er vroeger was ik wacht met spanning op t i
    indianen verhaal doe voorzichtig en blijf vooral genieten he
    diiiikkkkke kusssss
    pieter en elma