Eindelijk dan - Reisverslag uit Little Rock, Verenigde Staten van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu Eindelijk dan - Reisverslag uit Little Rock, Verenigde Staten van Ben en Resi Kooten - WaarBenJij.nu

Eindelijk dan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ben en Resi

08 Mei 2007 | Verenigde Staten, Little Rock

How you doing all (of te wel op zijn zuidelijks hallo) hier dan eindelijk een bericht van ons.
Het vertrek ging prima, op Schiphol ging alles vlot en goed (Morris dank je wel !) en de vlucht viel eigenlijk mee. De laatste 2 uur waren we het wel zat maar het was te doen, ook het niet roken was geen probleem. We hadden een toestel met alleen Amerikaanse crew en passagiers maar het was allemaal prima verzorgd en erg vriendelijk. De ellende begon pas op de luchthaven. Immigratie (waar we zo bang voor waren) viel eigenlijk wel mee, een hele aardige man, maakte zelf grapjes !!?? Wel duurde het lang daarna, de koffers ophalen en dan begint de ellende en de vreselijk chargrijnige mensen. Koffers weer inleveren en dan een " wandeling" van ca. 25 min. naar de andere kant van het vliegveld om ze weer op te halen wat weer enige tijd in beslag nam. Lang verhaal kort. We konden om ca. 7 uur 's-avonds Amerikaanse tijd eindelijk de auto in ontvangst nemen. De navigatie liet ons behoorlijk in de steek en dus jaja verdwaald. Eindelijk om 19.45 in het hotel, inchecken al met al 21.00. We hebben maar een pizza besteld en lagen om ca. 23.00 (6 uur Ned. tijd) eindelijk in bed.
De volgende dag heerlijk ontbijtje en lopende naar het Peabody Hotel was maar 5 blokken alleen moet je dan wel goed lopen. We worden gek van de straatnamen hier althans hoe het is aangegeven maar we komen er wel uit. In het Peabody naar de eendenceremonie gekeken erg leuk, 5 kwartier wachten voor 2 seconden eenden maar we hadden het voor geen goud willen missen. Prachtig hotel! Daarna geprobeerd naar het motel te komen waar M.L. King is neergeschoten. Jullie raden het al wij konden het niet vinden. Lekker terug gelopen naar Beale Street en daar wat gedronken. Terug bij het hotel de auto gepakt en met werkende navigatie naar Graceland gereden om alvast te kijken waar het was, maar het was te laat om er naar binnen te gaan. Zoals vandaag bleek heb je er wel de tijd voor nodig. We zijn toen naar het M.L. King motel gegaan en het was zeer indrukwekkend. Daarna zouden we nog even een foto gaan maken van de SUN studio's en toen konden we nog mee met de laatste rondleiding van 17.30 dus gewoon lekker gedaan. Het was hardstikke leuk om te zien waar de platen zijn opgenomen van Elvis, Roy Orbison en Johnny Cash. Ook dit hadden we niet willen missen. 's-Avonds zijn we met het trammetje naar Beale street gegaan en hebben heerlijk gegeten bij BB Kings Bluesclub. Er speelde een onwijs goede bluesband.
Amateurs maar zo goed, we hebben genoten !!!
Ook word je al snel aangesproken gewoon voor een praatje in de winkels en zo. En allemaal van Yo girl howwajoe. Ze praten hier hardstikke snel maar het is een leuk taaltje.
Vandaag 7 uur op, zus wat een timing van je en heerlijk om je stem te horen !
En na een stevig ontbijt op weg naar
G R A CE L A N D
We waren er om 9.30 en het was nog lekker rustig.
Het is een strak geregeld gebeuren maar het huis was zeer indrukwekkend. En ja hoor Rees was natuurlijk weer sentimenteel. Maar het was toch maar niet niks. Sta je daar dus gewoon ! Alles was wel kleiner als dat we gedacht hadden. We hebben er een paar uur overgedaan en alles gezien. De auto's, vliegtuigen, zwembad, kleding, trouwkleding, bed, lp's, gouden platen alles alles alles. Om 14.30 moesten we echt weg want de rit naar Little Rock Arkansas hadden we nog voor de boeg. Uiteindelijk 3 uur over gedaan met pauze ergens op de helft op een rustplaats.
Om 18.00 waren we in het hotel, hardstikke chique, met kleine zeepjes, grote (natuurlijk) bedden en gratis Internet (eindelijk !).
Vanavond met een shuttle busje naar Downtown geweest om te eten. Leuk stadje, veel restaurants. Morgenochtend kijken we er nog even bij daglicht rond en daarna gaan we naar Vicksburg.
Al met al vinden we het hier hardstikke leuk, de stemming van de mensen is nogal wisselend. Het ene moment kom je onverwacht een heel aardig iemand tegen die zomaar je ergens voor waarschuwt of je gewoon vraagt hoe het met je gaat en het andere moment (bijv Graceland) kom je zulke verveelde mensen tegen. Maar dat maakt het ook wel weer anders toch?
Het weer is over het algemeen prachtig. Toen we landde mochten we nog niet uitstappen omdat er net T-storm (ja ja het is dus Thunderstorm) was geweest, daarna tot vanavond bij aankomst in Little Rock(een behoorlijke hoosbui) prachtig weer zo'n 30 graden.
Al met al hebben we het hardstikke naar ons zin. Het is echt behoorlijk anders hier en dat maakt het ook leuk.
Nou lieve allemaal, hardstikke bedankt voor jullie berichtjes en lieve groeten.
We hopen snel weer een bericht te plaatsen.
Iedereen de groeten en een dikke kus van ons
Doeiiiiiiiiiiiiiiii

• 09 Mei 2007 - 10:46

Elma:

zozo tjemig mensen wat maken jullie in die korte tijd lekker veel mee zeg.
    wel erg leuk.
    we zijn wel benieuwd naar de foto's, vooral van graceland hoor
    ik hoop dat t volgende verslag van de reis net zo leuk is en ik kijk er naaruit!!!
    dikke kus van ons

• 09 Mei 2007 - 16:15

Claudje:

Lieve Pap en Mam,

Zo te zien hebben jullie het erg druk. En de planning loopt volgens mij een beetje door de war maar dat is juist leuk. Hoe spontaner hoe beter. Snap nu ook hoe het met de reis zit. Heel veel plezier en rij voorzichtig.

Dikke kus Claudje

• 09 Mei 2007 - 18:08

Mark:

Hallo Tante Resi en Ome Ben. Ik hoop dat jullie veel lol hebben in Amerika en een goeie reis door al die staten. Howdy en een dike kus Mark